Sunday, December 5, 2010

Makan Besar

Assalamualaikum...

Entry aku kali neh tentang makan... Makan besar tu saje buat gempak je... Sebenarnye takde la besar mana pun... Sebab yang terlibat hanya aku dan kakak aku... Kakak aku dan aku... Huhu... Nak dijadikan citer, dua-dua tengah rase lapar giler... Suddenly, aku suggest "Jom kite gi makan sate~!!"

Apelagi, berkobar-kobar kakak aku nak makan sate... Sate neh memang sedap weh... You'll should try it~!! Sekali korang makan memang tiap-tiap hari nak... Hahhaaa... Hebat ke satay tu...?? Lokasi tempat makan kami dekat je dengan kawasan rumah... Jalan kaki je...

Sate neh bukan la restoran 5 bintang taw... Just kedai makan biase tapi sate die memang mengancam... Lagi sedap dari Sate Kajang rasenye taw... Disebabkan kakak aku neh pemalu orangnye, kami decide bungkus dan makan kat rumah je... Lagipun kedai neh memang ramai orang... Penuh meja kat situ, takde yang kosong...

Sate dia sama harga dengan sate kajang tu.. RM0.70 je secucuk... Kalo nak nasi himpit, korang order la bape banyak korang nak... RM1 buleh, RM2 pun buleh, kalo berhengget-hengget pun boleh... Suke tokey tu nanti, sebab dapat duit lebey...Hahahaa...

Okeyh la, mari kite tengok gambar yang aku snap kat bawah neh... Sedap weh...

 Neh menunggu kakak aku bersiap... Sengal kan.. Sempat pakai belt... Giler bergaye nak pegi beli sate...

Sempat lagi before lif sampai...

 Dalam lif pun begituu jugak...Aishhh...

 Jeng...jeng... Da balek da... Sate yang banyak...

 Nyummy dalam ini plastik...Sape nak...???

 Hahaa... Inilah air jus mangga yang pure dari buah die... Meletup rase die....

 Gelas yang kurus dan panjang itu kakak aku, then aku gelas yang cantik tu....

 Sate Dato' Keramat... Sedap terangkat abes...

 Timun dan Bawang (Baik untuk kulit....)

 Kuah kacang die memang nampak cair... Tapi sedap giler...

Nasi himpit yang berharga RM2 sahaje...

Hidangan kami malam ini... Pergh.... Sedap giler...


Kami punye la tamak, beli sampai 25 cucuk... Sedangkan berdua je... Last-last, sampai rumah 8 cucuk sahaje berjaya dihabiskan.... Tak baik membazir dan ikut nafsu... Haihhh, terus simpan selebihnye untuk sarapan esok hari... hehee.. Jimatkan.... Weee~

Sekian.

No comments:

Post a Comment