Monday, December 6, 2010

Terus Terang

Assalamualaikum...

Syukur, dapat lagi menghirup udara segar dan rezeki dari Allah S.W.T yang sungguh bermakna neh... Alhamdulillah... Semoga Allah terus melimpahkan rezeki yang halal kepada keluargaku... Amin..

Apepun, let me teruskan dengan entry kali neh... Aku takde pun suke usik orang lain, jauh sekali nak mengutuk or mengata keburukan orang lain... Tapi aku pelik, ade je yang suke nak mengata kain aku sendiri sedangkan kain dia carik!

Haa.. Tu tandenye aku da berade di tahap maximum yang tak boleh dibendung-bendung perasaan aku lagi... Nak sangat ayam-ayamkan aku ye...(copy cut Fatin Liyana) huhu... Meh aku ayam-ayam kan kau balek... Nak sangat kan aku bersuara... Meh aku bersuara...

Ape yang aku simpan neh, aku boleh bendung lagi sebenarnye, dan rasenye tak perlu nak berterus terang dengan die.. Tapi bile dah ade orang ketiga, benda neh jadi complicated... Tambah-tambah, orang ketiga tu tempat kita percayai nak bercerita or bertanya ape-ape...kan..kann...

Biar aku perkenalkan orang neh dengan huruf N dan R... Selama hari neh aku baek je dengan N... Die tu one of my bestie... Ape aku dengar dari mulut orang lain pasal die, dan kadang-kadang ade je orang lain sampaikan die cakap tentang aku, aku still lagi anggap die kawan...

Aku tak kisah la die nak cakap pasal aku pun... Aku terima... Sebab aku ade owe N something valuable... So aku just forget about it... Dets the way aku recover... Cara aku nampak senang, tapi bagi orang lain nak apply dalam diri diaorang memang agak sukar...

Then, ade satu hal yang menyebabkan aku rase N sangat-sangat melampau dan keterlaluan seperti kebudak-budakan... Aku try buat the things back to normal... Suddenly, die tak berterus terang secara keseluruhannye... Malahan pointed all her fingers to me so det the main reason she did that thing was because of me...

Aku terase hati dengan N sebab dia kami bergaduh mulut... Kepala aku sentiasa berfikir, kenape die tak berterus terang dan ape sebab die buat macam tu... She juz pointed her fingers to me... Aihhh, ape salah aku pulak... Nak pointed aku pulak..??

Sedangkan die pointed macam mana pun, aku tetap keluar dengan si N neh! Bende da jadi pun kan... Kenape nak jadikan ianya satu alasan..?? Pelik.. Tapi macam mana aku terasa pun, aku diam kan aje, pendam sorang, sebab aku bukan macam N neh, siap pegi citer kat orang lain aku gado dengan die... Euuwww man, tolong la... Orang tu tak kenal aku pun...

Sabar je aku tengok cara die... Tapi dalam ke'terasa' an hati dengan die, aku still lagi layan die baek... N buat everything macam biasa je... R dan aku penah buat perjanjian antara kami takkan reveal ape yang kami borakkan kat sape-sape included N!

Tapi R selalu bagitau semua bende dengan alasan N akan meroyan bile tak diberitahu! Adoiyai... Kalo benda tu dah dinamakan secret kenape nak luluh hati pade seorang perempuan! Melainkan kau memang ade hati dengan die!... Tettt...

Sekarang R has revealed everything and si N mule salah faham.. Fine that the good work R! Keep it up! Like your thinking style macam childish giler... N nak penjelasan aku pulak... Pandai pun si N neh sebut pasal berTERUS TERANG supaya jangan ada salah faham...

Tapi diri sendiri tak pernah nak praktikkan... N tak pernah berTERUS TERANG dan terus ambil keputusan tanpa berfikir, seolah-olah macam budak-budak... Pagi tadi aku ambil keputusan hantar sms kat N dan berterus terang...SMS aku berbunyi begini:

" Assalamualaikum...
Nak berterus terang kan..??
Fine, let me do det...
Bib tahu sepenuhnya dari mulut R, kenape N blocked Incik Bf...
And the main reason is A kan..??
Tapi kenape tak berTERUS TERANG benda tu dengan Incik Bf?
Kenape hanya cakap pasal Bib tiap-tiap kali keluar akan cakap 'Incik Bf tak suke Bib keluar dengan N neh'..
Sedangkan dah keluar pun, Incik Bf tak suke, kite tetap keluarkan?
Kenape mengharapkan Bib berTERUS TERANG tapi diri sendiri tak pernah TERUS TERANG..??
Come on la, dah besar kan, boleh fikir baik buruk sesuatu tindakan yang diambil...
Bib kelaka bile N pandai cakap berTERUS TERANG sedangkan N sendiri tak pernah berTERUS TERANG dulu dengan Incik Bf...
Kalau N berTERUS TERANG before block Incik Bf, semua salah faham takkan jadi...
So think first before do something and don't put blame on others for your own interest only...
Dets all~"

Gagah kau! Aku nak menghantar mesej macam neh kat orang... Kau dah tahu aku tak suke nak besar-besarkan perkara, tapi kau nak aku buat gitu kan... Nah, ambik kau penjelasan aku yang betul-betul berterus terang...:)

Sekian.

No comments:

Post a Comment