Wednesday, December 8, 2010

To Whom It May Concern !! :)

Assalamualaikum...

Hai semua! Kite kena ceria-ceria walaupun tak ceria. Hari aku nak tulis entry baru <----ape kau mengarut neh..?! Ape yang aku nak luahkan kali neh just untuk memberitahu, kita semua ade hak masing-masing untuk berkata-kata TETAPI setiap kata-kata yang diluahkan mesti lah lahir dari akal yang betul dan waras.

Aku sedey! Itu cukup mengambarkan ape yang aku rasakan sekarang neh. T_____T <----mimik je okea! Hari neh R mesej aku, suddenly. Baru je sampai kat rumah, henpon aku berbunyi... Aku ingatkan Incik BF. Owh, rupenye si R! Sangat terkejut! Sebab henpon die masih berbateri lagi~! <---kau nak terase kau punye pasal!

Ayat aku je kejam, tapi hati aku lembut lagi. Hurm, susah kan bile salah faham neh. Penat + Letih! Aku just nak bagitahu hal sebenar je, tapi niat aku disalah erti kan. Nasib badan kan. Takpe, just senyum tanpe berfikir ape-ape! :)

To Mr. R :

Saye tak faham kenape anda menuduh saye bercakap benda tu mengarut. Sedangkan saye MANGSA keadaan <---ape yang saye rase lah, tapi bagi kau mungkin Cik N si mangsa. Takpe la, kau da besar kan. Jadi kau boleh tahu siape mangse sebenar. Aku tak kesah pun kalau kau taknak letak aku sebagai mangsa kes salah faham neh. 

Saye rase kelulusan degree saye takde kena mengena dengan anda pun. Kejayaan saye berlaku sebelum anda. So tak perlu anda nak masuk campur hal degree tu  dengan kes salah faham neh okea! Anda tidak sama sekali berbakti untuk saye mendapatkan degree saye. <---- Sori kalau kau nak terasa, sebab kau buat aku cukup terase bile kau kate degree aku! :)

Boleh tak Incik R berfikir secara logik, ataupun lebey baek lagi berfikir secara kreatif dan kritis. Kita hanya berbual tentang nak baik kan Cik N dan Incik BF! Bukannye, aku suruh kau pegi cerita semua perbualan kite. Takpe la, kau yang langgar janji, bukan aku. :)

Sekarang kau mahu tuduh aku seperti 'budak-budak' ke..?? Tapi aku tak kesah pun. Kau nak cakap aku neh merepek or whatever, just go on. You've your own right to speak out! :) Aku tak kesah kalau kau nak kata Cik N tak bersalah, dan aku yang bersalah. Sebab kau sendiri taknak dengar dari side aku. Kau hanye dengar dari side Cik N. Takpe kalau kau taknak kawan aku pun, janji Incik BF sentiase dengan aku.

Tapi satu je! Aku minta maaf atas ape yang berlaku biarpun mangse nye adelah aku sendiri. Aku terima, ujian Allah S.W.T. untuk aku terus kuat dan tabah. Teruskan lah pemikiran kau sendiri yang ingin mengutuk dan mengejek aku. Sekali lagi, aku tekan kan, aku TAK KESAH! :)


To Cik N:

Kita dah lama kenal kamu. Suppose kamu lebey faham kita dari orang lain. Tapi kita tak kisah kamu nak kata apepun pasal kita. :) As you ever said: We're Malaysian, so we've our own right to speak out! Yeah, I support what said earlier. :)

Kita terhutang budi dengan kamu walaupun ape yang terjadi antara kita hari neh. Kita ingat lagi time kita hampir menjadi mangsa serangan seksual, kamu yang bagi kita tempat berteduh sementara. Kita really appreciate it! :) No one serve me a better place as what you did girl!

T______T. The smiley enough to speak a thousand words of my feeling right now. Thats more than enough.  Kita cume terasa sikit je, thats all. But I'll be better in time. And I never expected, he told you that I'm upset with you!

Dah lah, cerita panjang pun tak guna kan. Benda dah jadi. Bib minta maaf atas segala kesusahan yang Bib da buat dengan Cik N! Semoga Cik N berbahagia selalu.


Sekian. T_______________________________________________T

No comments:

Post a Comment