Sunday, December 5, 2010

Blueberry Cheese Tart

Assalamualaikum...

Sori la, entri neh makanan lagi... Aku suke makan, suke masak, suke cari resipi untuk digubah-gubah, tambah sikit, buat cara aku... hehee... Kali neh, entri aku pasal Blueberry Cheese Tart... Mulenye, aku buat secara suke-suke je... Sebab, Incik Bf suke sangat makan Blueberry Cheese Tart...



Then, aku terpikir kenape aku tak try buat sendiri... Membazir je beli kat luar kan... So aku pun surf tenet... Cari punye cari jumpe la resipi die... Then aku tambah ape yang patut dan akhirnye percubaan aku berjaya... Incik Bf sangat suke makannye... Tapi bile da banyak muak kan... So sedekah kat opis Incik Bf...

Nak dijadikan citer, kerana percubaan aku berjaya, Hari Raya Puasa yang lepas, aku mendapat tempahan untuk mini blueberry cheese tart sebanyak 2900biji... Berpinar kepala aku dengan akak aku nak siapkan tart shell tu... Sabtu ngan Ahad memang duduk rumah nak siapkan tempahan...

Alhamdulillah, sume berjaye disiapkan... Pelanggan hepi, aku dengan akak ku pun hepi... Duit masyukk... Huhu... Baru-baru neh aku buat lagi... Menda neh memang sedap, tapi bile korang da buat sendiri, nak telan kat tekak pun payah, muak weh...

 Bulat-bulatkan adunan tu...


 Step paling bosan nak buat shell neh... Bakar separuh masak je...


 Isikan blueberry filling kat tengah-tengah...


 Pastu letak isian cheese...


 Hias dengan choc chips sebab neh inti coklat...


 Lakarkan blueberry...


 For someone special....


 Nak tempah boleh je....:)


 Any function boleh...


Da siap...

Tapi apepun, memasak memang best... Luv it~!!

Sekian.

2 comments:

  1. yeayyy...
    congrates..ko mmg pandai msk bnde2 cm ni:)

    ReplyDelete
  2. huhu...aku suke wat mende cmneh...
    kepuasan...hihi...
    nak tempah..??

    ReplyDelete