Tuesday, November 30, 2010

Menjawab Exam

Assalamualaikum

Huh, lama tak update belog saye neh.. Huhuhu.... 13hb November lepas, aku pegi jawab test KPLI... Tempat test kat IPG Bahasa Melayu, Lembah Pantai... Kat sane biase la menaiki bukit nak sampai ke puncak... Aku tiba dalam pukul 8.40pagi kat depan pintu dewan exam... Berbekalkan ilmu kat dada, yang hampir habis dan tanpe ditambah(ulangkaji), aku dengan selambe je masuk kat dewan... Malam tu aku just study facebook je... Fulamak, bajet pandai pulak buat camtu kan...Hahahaaa...

Mula-mula kena cari nama kat papan kenyataan ditampal kat luar dewan... Sama ada, betul atau tidak nama kita ade kat situ... Finally jumpe nama aku... Yang nombor ke 111... Wah..wah...wahh... Nombor cantik giler.. Hopefully the result will comes out wif flying colors too...Huhu.... Meja aku nombor yang ke 111... Melangkah masuk dengan kaki kanan seperti biase bile nak masuk exam hall...

Pergh...seyes ramai giler bakal-bakal guru kali neh... Neh baru je kat dewan aku da seramai ratus-ratus orang... Kat dewan len dalam IPG neh da bape orang kan... Belum tolak tambah dengan seluruh negara.... Jeng...jeng...jeng... Aku mule la rase butterfly dalam perut... Rase cam nak suruh pengawas kat depan yang tengah berceloteh tu stop jup... Bagi aku mase lebey kurang 30minit... Nak baca buku jup (macam la buleh kan)..

Ada 5 section... Ade 10 baris meja... So, setiap baris dapat soklan lain-lain (Memang tak dapat nak tiru la der...).. Tak baek meniru, nak jadi cekgu kan, hati dan niat kena betul... Lagipun, kalo kite meniru, dan katela kite dapat keje tu... Ha, kompem rezeki kite tak halal... Bile tak halal, nanti kite tak cium bau syurga taw... Ingat tu kawan-kawan... Acecee...

Okea, back to the story... Korang nak taw, kena la jawab setiap section dalam masa 30 minit... Jeng...jeng...jeng... Gelabah aku nak mengira bile kena soklan Math... Aisehh, berbulu otak aku jawab... Tipu la tu... Boleh tahan la soklan die... Al maklum la... Otak da beku sikit... Bape lama tak jawab exam.... Adeh...
Abes je exam, Incik Bf amek saye...(Mekaceh Incik Bf, anda sungguh baek ati...)

Macam neh la ramai nye...(Pic courtesy of google)


Apepun, exam tu da berlalu...Alhamdulillah... Result keluar Jumaat neh... Semoga semuanye baek-baek saje...Amin...

No comments:

Post a Comment